שחק יפה LEGO

שחק יפה LEGO

 

כולנו מכירים את אבני הלגו, משחק הרכבה פופולרי שחלקיו מודולריים ועשויים מפלסטיק. אבני הלגו הם בעלי בליטות ומגרעות המאפשרות חיבור יציב של החלקים זה לזה. הלגו הומצא בשנת 1932 בידי נגר דני והשם לגו הוא קיצור של הצירוף "leg godt"  שמשמעותו בדנית - שחק יפה. בראשית, חלקי הלוגו היו בצורת קובייה או תיבה ובהמשך נוספו להם אבנים בעלות צורות נוספות כמו: אבנים אלכסוניות, אבנים עם שיפוע, קשתות ועוד. וכמו בסיפורי בראשית נוספו לחלקים גם אנשי לגו, בובות צהובות בעלות ראש ידיים ורגליים הניתנים לפירוק, לסיבוב ולקיפול. דגמי הלגו מאופיינים בקטגוריות שונות ומתאימים לטווח גילאים רחב החל מילדים צעירים מאד ועד לאנשים מבוגרים, כאשר הדגמים המורכבים ביותר הם לגו טכני.

 

בעזרת דגמי הלגו הטכני יכולים הילדים ללמוד וליהנות ממשחק יפה ומאתגר. דגמי הלוגו הטכני מכילים אוסף של בוכנות אוויר, צינורות, משאבות, מפסקים ואפילו שעון לחץ, אשר בעזרתם ניתן ליצור מנגנונים הפועלים על לחץ אוויר. דגמים נוספים תחת הכותרת חשמל כוללים מנועים, כבלים ומפסקים, המאפשרים שליטה ותנועה חשמלית במבני הלגו. ערכות לגו כוללות מפרקים, גלגלי שיניים, משאבות קטנות, מוטות, גומיות וכדומה. קו מוצרים נוסף מכיל חלקים אלקטרוניים כמו - מנועים, מגברים, מפסקים, תאורה ושלט רחוק תת-אדום. חוג לגו מציב לעצמו אתגר בצורת מטרת על של הקניית ידע תיאורטי ויישומי לילדים, בתחומי המתמטיקה, הפיזיקה, יסודות ההנדסה ולימוד הפקת אנרגיה באמצעים שונים.

 

הרעיון המרכזי של חוג הלגו הוא המחשת תכנים באמצעות אבני הלגו. לימוד עקרונות פיזיקליים וחשבון נעשה על ידי מיומנויות הבניה באבני הלגו ובכך מעודד ומפתח למידה עצמאית בקרב משתתפי החוג. היתרון בלמידה מסוג זה הוא בהעמקה אינטואיטיבית של יסודות המדעים וההנדסה. באמצעות בניית דגמים הילדים מפתחים יכולות מוטוריות, חברתיות ושכליות. למתבונן מהצד נראה לכאורה כי הילדים משחקים משחק יפה אך הורים המעמיקים במחשבה בדבר פיתוח יכולות טכניות והנדסיות אצל ילדיהם, יהיה ברור כי מדובר בחוג המקנה להם בסיס לעתיד מקצועי.

 

חוג לגו מתאים לילדים החל מגיל 4 והם לומדים מושגי יסוד בחשבון ובפיסיקה. מעבדים  מידע תיאורטי ועקרונות מדעיים באמצעות בניה. מפתחים את היכולות המוטורית העדינה והגסה ואת הראיה המרחבית וכמובן חשים תחושת מסוגלות עצמית ויכולת פתרון בעיות.

הילדים הבוגרים יותר בכיתות א- ד מרחיבים את הידע שלהם בחשבון ונחשפים לחוקים וכוחות פיזיקאליים. הילדים נדרשים לחשוב ולהמציא כלים ופתרונות יישומיים ובדרך זו נחשפים גם להכרות עם גדולי הפילוסופים והתיאורטיקנים לאורך ההיסטוריה. הפעילות בחוג אינה רק משחק יפה זהי דרך לפיתוח מיומנויות המאה ה-21 הכוללות השתלבות בחיים המודרניים, רכישת אוריינות מידע ותקשורת ומיומנויות חשיבה בסדר גבוה. כלים נוספים הנרכשים בחוג לגו לילדים עד כיתה ט' כוללים: חקירת המכונות מנקודת מבט הנדסית מקצועית. חקירה פיזיקלית, מתמטית וטכנית של המתרחש במכונה. השיקולים הביקורתיים לבחירת אופן בנייתה והתמקדות במציאת פתרונות בעבודת צוות.




Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: